Vilken dag!

En av Bellas kompisar kom hit vid 10:30. 
En stund senare ringer Mallika och vill ha barnvakt åt Seline och Estelle ca 1,5 timme.
12:30 (innan de andra kommer) hör jag Bella och kompis viska, sen tassar kompis fram och tillbaka till badrummet ett par gånger och river av toapapper. 

Jag anar ugglor i mossen. 

Går in till Bellas rum. Då har de små telningarna målat sina naglar....och vickat ut typ en flaska lila nagellack över golvet! Dom försökte dölja detta genom att torka upp det med toapappret = fläcken blev tjugo gånger större. 
Så där stod jag på alla fyra och gned med aceton när M och barnen kom ;-) 

13:00 barnen går ut i lekparken och jag lagar lunch. Ca tio minuter senare kommer dom inspringande då det börjat åska. 

13:20 alla fyra sitter snällt runt bordet och äter och tjattrar....mest tjattrar ;-) 

När dom är färdiga tänker jag: Tack Gode Gud för min diskmaskin!!! 

14:00 Seline och Estelle åker hem.

14:50 Kompis bryter ihop i ett vansinnesutbrott (ej ovanligt) pga att hon vill hem! Jag ringer pappan och han skulle komma och hämta henne på stört. (Tack Gud för andra gången idag). Jag säger att dom får fortsätta att leka en annan dag istället. Då bryter kompis ihop ännu mer (skrikgråter) pga hon absolut vill fortsätta att leka med Bella hemma hos henne!

For real??

Jag försökte förklara att det inte är roligt för nån att leka med en kompis som skriker och gråter, utan ni får leka en annan dag när du är glad istället! 

Kompis bryter ihop ännu mer (hur nu det är möjligt). "MEN JAG VILL"!!!!

Men hallå liksom??? Bara ge dig! Ser det ut som att Bella vill fortsätta leka med dig eller? Och ser det ut som att jag tänker ge efter bara för att du skriker och bär dig åt som nåt spektakel?? 

Glöm det tjejen! Du är hemma hos mig nu! ;-) 

Sen kom pappan....som bokstavligen fick släpa flickan ut i trapphuset. Hon vrålade så hela kvarteret måste ha hört! Herregud liksom?! Men då blev det iallafall tyst hemma hos oss (Tack Gode Gud för tredje gången). Jag och Bella satte oss i soffan och pustade ut!! 

(Alltså en liten utredning på flickebarnet kanske skulle vara på sin plats, speciellt med tanke på att hennes storebror har diagnoserna Aspberger och ADHD.....ett litet tips).

Lite senare åkte vi ner till Må Bättre....Global Yoga på schemat :-) Riktigt tufft och svettigt pass!!

Nu är jag totalt slut!! Ska bli så jäkla gött att få sova :-)

//E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
www.sweetkay.blogg.se -
- behöver du hjälp med bloggdesign? Tryck här


RSS 2.0