Sakta men säkert

Diet och träning ger resultat :-)

Idag är tredje dagen jag äter 1300 kcal om dagen. Det ska jag fortsätta med ett bra tag framöver. Att räkna kalorier är inte alls speciellt krångligt om man har tillgång till viktklubb.se samt en digital köksvåg. Och det har jag ;-)

I måndags blev det ingen träning pga tidsbrist och dåligt mående. Men det var bara att bryta ihop och gå vidare, som min farmor skulle sagt. Min älskade mor har lovat att hjälpa mig en del framöver med vissa sysslor här hemma. Skönt! Skönt oxå att våga bryta ihop och erkänna att jag faktiskt inte orkar så mycket just nu. Jag har ju även slutat med mina antidepressiva nyligen och det gör inte saker och ting bättre...det tar några veckor för kroppen att ställa om sig. Bara att härda ut. Just nu är jag  yr i bollen emellanåt och upplever overklighetskänslor ofta. Pratade med en kompis idag som har erfarenheter av detta, hon sa att det kommer säkert ta 2-3 veckor innan de symtomen försvinner. 

Igår tog jag en yogadag. En timmes Power Yoga mitt på dagen och en timmes Medicinsk yoga på kvällningen. Nice!! 

Idag körde jag styrketräning av ben, 20 minuter på crosstrainern och avslutade med 40 minuters guidad meditation. Helt fantastiskt skönt :-) Jag tycker att dom ska införa meditation varje dag och inte bara en gång i månaden som dom har nu. 
Både kropp och själ måste ju få sitt!! 

Nu ska jag ner i tvättis och hämta upp en hög rena kläder och sen klura ut va jag ska laga till middag. 

//E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
www.sweetkay.blogg.se -
- behöver du hjälp med bloggdesign? Tryck här


RSS 2.0