Avkoppling

Igår åkte vi ut till mina föräldrar. Åker hem på söndag igen. Mamma har bott hos oss i veckan och hjälpt mig med vardagen då jag inte mått bra och orkat med. 
Jag har extremt svårt att be om hjälp men jag är väldigt glad över att jag gjorde det! En seger för mig. 
Nu håller jag återigen på att ställa in mig på antidepressiva. Det var ett misstag att sluta med dom. Jag har även fått en till medicin som ska motverka viktuppgång. 
Jag har nu biverkningar dagligen. Illamående, kass mage, huvudvärk, extrem orkeslöshet och ångest. 
Det enda som hjälper just nu är träning. Jag får mer energi efteråt. 

Jag har börjat med powerwalks på löpband. Passar mig utmärkt. Jag kopplar av och rensar huvudet på tankar, meditativt. Måndag, tisdag, torsdag och fredag har jag gått. Max 45 minuter än så länge. Igår kände jag mig starkare så jag kunde öka på både hastighet och lutning. 

I tisdags körde jag ett pass i poweryoga och ett i medicinsk yoga. Yoga är som sagt väldigt bra för mitt hälsotillstånd. 

I torsdags tränade jag med Sara en timme. Styrka. Jag fick ett helt nytt träningsprogram för hela kroppen som jag ska köra två gånger i veckan. 

Jag har även haft två möten med kostrådgivare denna vecka. Annika är superbra!! Hon rekommenderade GI-kost för mig så att jag håller blodsockret på rätt nivå hela dagarna. Igår gjorde vi en BIA mätning på mig oxå. Intressant! Nu vet jag muskel, vätske och fettprocenten i kroppen. Jag ska göra en ny mätning om två veckor för att jämföra resultaten. 

Nu blir det frukost! Gröt och ägg :)

//E 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
www.sweetkay.blogg.se -
- behöver du hjälp med bloggdesign? Tryck här


RSS 2.0